Importanța reglării emoționale în situații dificile cu Irina Costea

Ai trăit vreodată o deturnare emoțională? Un moment în care ai simțit că tensiunea crește, ai simțit căldură în corp și te-ai înroșit? Sau momente în care ai simțit o frică atât de puternică încât, în contrast, ai simțit că ai înghețat și nu te-ai mai putut mișca?În situații dificile, pentru a ne crește șansele să acționăm eficient și să ne revenim cât mai rapid, e important să avem la îndemână strategii de reglare emoțională, atât pe moment, cât și pe termen mediu și lung. Care sunt cele mai importante dintre acestea și cum le putem folosi zilnic aflăm în episodul de astăzi cu Irina Costea, Neuromindfulness & Transformational Coach.

Importanța conexiunii cu audiența în public speaking cu Ioana Jongsma

Cât este Public Speaking-ul o chestiune de competență, de calitate a informației livrate, și cât este despre relația pe care o creezi cu publicul în calitate de vorbitor?Poate ai auzit, de-a lungul timpului, lucruri precum - nu e bine să ai emoții când vorbești în public sau să nu îți vadă publicul emoțiile. Ei bine, în Brain Food-ul de astăzi demitizăm această idee împreună cu Ioana Jongsma și învățăm cum, atunci când nu ne evităm emoțiile, acestea ne pot fi de folos în crearea unei relații cu publicul nostru, care să îmbunătățească rezultatul prezentării.

Cum ne găsim cuvintele în Public Speaking cu Ioana Jongsma

De câte ori ți s-a întâmplat să pregătești o prezentare sau un discurs în fața unui public, indiferent de contextul în care ai făcut asta, și să simți că nu îți găsești cuvintele potrivite? Ai simțit vreodată că ai rămas fără cuvinte în timpul prezentării, sau, din contră, ai început să intri în atât de multe detalii că nici tu nu mai știai de unde ai plecat? Public Speaking-ul nu este doar despre marile scene ale lumii, ci despre interacțiunile noastre în viața de zi cu zi. Este, totodată, printre cele mai prezente frici ale oamenilor și printre cele mai populare cerințe pe care echipa noastră le primește în cursuri. Așadar, începem astăzi o serie de materiale despre Public Speaking, pornind de la importanța cuvintelor, împreună cu Ioana Jongsma, TedX Speaker Coach.

Importanța coachingului în dezvoltare personală și profesională

Ai un blocaj în viața profesională? Mergi la coaching.Ai nevoie să îți pui în ordine calendarul și prioritățile zilnice? Mergi la coaching.Ai conflicte recurente cu partenerul de cuplu și nu știți cum să le rezolvați? Mergeți la coaching.Ai trăit experiențe provocatoare, care simți că au rămas cu tine și îți creează probleme? Mergi la coaching.Ai nevoie să îți clarifici misiunea personală sau următorii pași acasă sau la birou? Ajută-te de coaching. În acest Brain Food explorăm alături de trei profesioniști cu experiență ce este coachingul, la ce folosește, unde începe și unde se termină un proces de coaching și cum este diferit de psihoterapie.

Principii pentru o căsnicie fericită

Relațiile sunt unul dintre cele mai importante elemente pentru bunăstarea noastră, și în același timp unul dintre cele mai complexe și solicitante lucruri pe care trebuie să le gestionăm. Cum arată o relație de cuplu fericită? Cum asigurăm un echilibru între bunăstarea noastră și cea a partenerului? Mai ales, cum trecem testul timpului și cum transformăm o relație de cuplu într-un parteneriat pentru întreaga viață? Vorbim în acest Brain Food cu Dorin și Dana, doi dintre colegii noștri care au reușit să dezvolte o astfel de relație și plecăm de la viața lor de cuplu ca studiu de caz pentru a descoperi învățămintele pe care le-au acumulat ei și a ne îmbogăți propria viață de cuplu. Resurse: 1. 7 Principles for Making Marriage Work, John Gottman, psiholog, Nan Silver, autor, 1999, carte

Cum funcționează sistemele decizionale în conflict

Vorbim adesea despre Călăreț și Elefant. Despre cum îl ținem pe unul relaxat pentru a evita deturnările emoționale și despre cum îl ajutăm pe celălalt să fie cât mai mult prezent și în control. Cum arată, însă, cele două sisteme decizionale în conflict? Cum se desfășoară cearta cu partenerul de cuplu atunci când Călărețul a pierdut cu totul controlul și ce efecte poate avea o astfel de experiență asupra relației. Cum facem ca următoarea dată când ne aflăm într-o situație similară să o evităm și ce metode putem folosi? Vorbim în acest Brain Food despre cum ne-am folosit fiecare dintre noi de buna înțelegere a celor două sisteme decizionale în situații conflictuale dar și despre ce am învățat să facem mai bine.  

Cum se instalează tiparele de gândire și cum creăm tipare constructive

Cât a luat colegul? Daca ei pot, noi de ce nu putem?Ai grijă să nu mă superi, că nu te văd bine!M-ai întrebat pe mine înainte să iei decizia asta? Nu ai voie să greșești!Ai auzit vreodată măcar vreuna dintre frazele astea, de la părinți, în copilărie, sau chiar la locul de muncă, în viața adultă? Mintea noastră este un în continuă schimbare și influentata de mesajele pe care le primim din jur, mai ales în momentele de maxima plasticitate sinaptica. Așadar, toate aceste mesaje ne formează autostrăzi neuronale sau tipare de gândire, care vor deveni, ulterior, filtrele noastre în interacțiunile cu ceilalți. Vorbim în acest Brain Food pe îndelete despre tipare de gândire, care sunt cele 12 pe care le putem măsura, ce înseamnă tipare de gândire defensive și, mai ales, cum putem să le transformăm în tipare de gândire constructive. 

De ce contează și cum învățăm la școală, nu doar ce învățăm

Am discutat anterior despre memorie și arhitectura acesteia. Ce rol are, însă, aceasta în procesele noastre de învățare acasă și la școală, dincolo de memorarea teoremelor la matematică sau a anilor de domnie la istorie? Aflăm în acest Brain Food că memoria implicită este mai importantă decât am crede pe băncile școlii și că, dincolo de materia din programa școlară, în mintea celor mici se mai instalează și asocieri si obiceiuri pe care le iau, apoi, cu ei în viața adultă. Așadar, discuția de astăzi este despre cum putem încerca să cultivăm încredere în loc de frică de eșec, sau bucuria de a colabora în loc de competitivitate toxica și nevoia de a fi mereu mai bun decât colegul. Surse:1. Memory and the Human Lifespan, Steve Joordens, Doctor în psihologie, carte 2011


Cum mă înregistrez și cum plătesc

Politica de confidențialitate

Politica de utilizare Cookies

Termeni și condiții

Disclaimer


Podcast Gratuit

BRAIN FOOD ©

BOOK ESPRESSO ©

COUCH TALKS ©

M.A. TALKS ©

M.A. LIVE ©

MIND SNACKS ©