Atomic Habits, James Clear

Știm deja cât de importante sunt obiceiurile în viața noastră și am auzit de nenumărate ori cum rezultatele mari se obțin din obiceiuri mici. Cum arată, însă, un obicei, atunci când îl punem sub lupă? Cum ne dăm seama dacă un obicei e bun sau rău și, mai ales, de unde începem când vrem să scăpăm de cele dăunătoare și să construim altele, mai benefice?Vorbim în acest Book Espresso despre câteva dintre cele mai importante idei din cartea Atomic Habits, a autorului James Clear. Acest material este susținut de AudioTribe.ro, prima platformă românească de audiobooks și eBooks. Poți asculta „Atomic Habits" integral pe AudioTribe, sau alte audiobooks care să te ajute în procesele tale de dezvoltare zilnică. Vei găsi colecțiile audio ale lui Gabor Maté, Daniel Goleman, Simon Sinek sau Daniel Siegel. Pe Audiotribe poți asculta primul audiobook gratuit.Cartea Atomic Habits a lui James Clear poate fi ascultată pe Audiortibe aici - https://audiotribe.ro/audiobooks-%C8%99i-ebooks/book/46

Importanța mediului în dezvoltarea și bunăstarea noastră

Știm că în formarea și dezvoltarea personalității contează atât nature - componentele înnăscute, cât și nurture - influența mediului. Dar cât de mult contează mediul de fapt? De la viața intrauterină, la părinți, la colegii din școală și prietenii cu care petrecem cel mai mult timp, la cum arăta camera noastră din copilărie, ce cărți aveam în bibliotecă și ce vedeam pe fereastră, ce rula la televizorul lăsat pornit de părinți și care erau cele mai frecvente conversații în casă, toate acestea influențează subtil evoluția noastră psihologică. Ascultă Brain Food-ul de astăzi, unde descoperim împreună cum ne putem proiecta și curatoriza mediul pentru o viață mai împlinită, dar și ce influențe nedorite ne poate imprima acesta.

Sezonul 2, Episodul 11 - Crezi că poți sau crezi că nu poți, asta-i întrebarea

Copiii se dezvoltă spectaculos în primii ani de viață, iar creșterea lor e limitată doar de barierele pe care adulții le ridică în calea lor. Lumea din jurul nostru se schimbă cu o viteză amețitoare, iar adulții care nu își amintesc cum au crescut și se opresc din dezvoltare se descurcă din ce în ce mai greu. Am înregistrat un episod exact despre asta, despre cei care stau pe loc și cei care cresc în continuare. Pentru că în secolul 21 a avea o minte deschisă la creștere nu mai reprezintă doar un avantaj competitiv, ci ține de supraviețuire.SURSE:1. Mindset: The New Psychology of Success - Carol Dweck, 20062. The Power of Yet - Carol Dweck, 2014

Între Sezoane, Episod Special 1 - Cum ne creștem nivelul de fericire, o perspectivă evoluționistă

Când te-ai declarat ultima oară fericit și ce te-a făcut să simți asta? A fost un lucru simplu, pe care îl trăiești frecvent, sau un eveniment cu valoare foarte mare în viața ta?  Știai că, în creierul tău,  o opinie dezaprobatoare despre tine a cuiva din jurul tău are aceeași amprentă ca durerea fizică? Dar că trăim în perioada în care avem cele mai multe conexiuni sociale și cu toate astea ne simțim mai singuri ca oricând? Acestea sunt doar câteva dintre incompatibilitățile majore  între stilul nostru de viață actual și nevoile pentru care ne-am adaptat de-a lungul istoriei, pe care le discutăm în acest episod.

Importanța reglării emoționale în situații dificile cu Irina Costea

Ai trăit vreodată o deturnare emoțională? Un moment în care ai simțit că tensiunea crește, ai simțit căldură în corp și te-ai înroșit? Sau momente în care ai simțit o frică atât de puternică încât, în contrast, ai simțit că ai înghețat și nu te-ai mai putut mișca?În situații dificile, pentru a ne crește șansele să acționăm eficient și să ne revenim cât mai rapid, e important să avem la îndemână strategii de reglare emoțională, atât pe moment, cât și pe termen mediu și lung. Care sunt cele mai importante dintre acestea și cum le putem folosi zilnic aflăm în episodul de astăzi cu Irina Costea, Neuromindfulness & Transformational Coach.

Despre dopamină - între motivație, satisfacție și dependență

Numit și neurochimicalul motivației, dopamina este pe buzele noastre, ale tuturor, de fiecare dată când facem ceva care ne aduce satisfacție sau ne dă energie și motivație să continuăm. De unde ne luăm dopamina? Din ciocolată? Din vicii? Ce ziceți de niște dușuri reci? Vorbim astăzi despre rolul dopaminei în viața noastră, dar și despre ce fel de activități și de mindset ne ajută să păstrăm nivelul acestui neuromodulator ridicat, fără intervenții artificiale. Resurse:1. The Molecule of More, Daniel Lieberman, Paleoantropolog, carte 20182. Human Psychological Responses of Immersion into Water of Different Temperatures, articol, 2000 - https://link.springer.com/article/10.1007/s0042100500653. Time Perception & Entertainment by Dopamine, Serotonine and Hormones, The Huberman Lab Podcast, Andrew Huberman, cercetător, podcast, 2021 - https://www.youtube.com/watch?v=8IWDAqodDas&t=2s4. Can't Hurt Me, David Goggins, sportiv de performanță, carte, 2018

Principii pentru o căsnicie fericită

Relațiile sunt unul dintre cele mai importante elemente pentru bunăstarea noastră, și în același timp unul dintre cele mai complexe și solicitante lucruri pe care trebuie să le gestionăm. Cum arată o relație de cuplu fericită? Cum asigurăm un echilibru între bunăstarea noastră și cea a partenerului? Mai ales, cum trecem testul timpului și cum transformăm o relație de cuplu într-un parteneriat pentru întreaga viață? Vorbim în acest Brain Food cu Dorin și Dana, doi dintre colegii noștri care au reușit să dezvolte o astfel de relație și plecăm de la viața lor de cuplu ca studiu de caz pentru a descoperi învățămintele pe care le-au acumulat ei și a ne îmbogăți propria viață de cuplu. Resurse: 1. 7 Principles for Making Marriage Work, John Gottman, psiholog, Nan Silver, autor, 1999, carte

Sezonul 3, Episodul 4 - Care sunt cele patru motivații fundamentale pe care le avem în comun cu toate mamiferele

Cu toții am experimentat zile în care ne simțim capabili să mutam munții din loc, dar și zile în care nu simțim că ne motivează nimic. Cum ne gestionăm responsabilitățile la locul de muncă astfel încât să nu ne demotivăm și cum reușim, în acest proces, să îi ținem motivați și pe cei din jur? Cum relaționăm cu oamenii apropiați nouă care și-au pierdut motivația și ce putem face pentru a îi ajuta să o recapete? În episodul de astăzi aflăm care sunt factorii principali care ne motivează nu doar pe noi, ci pe toate mamiferele, dar și ce este motivația pentru creierul nostru și cum o particularizăm în funcție de experiența de viață, pentru a ne crește nivelul de motivație atât nouă, cât și celor din jur.SURSE:1. Wildhood - Barbara Natterson-Horowitz, 20192. Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us - Daniel H. Pink, 20093. Primed to Perform: How to Build the Highest Performing Cultures Through the Science of Total Motivation - Lindsay McGregor,20154. The Culture Code: The Secrets of Highly Successful Groups - Daniel Coyle, 20175. Self-determination theory - Richard Ryan, 2000


Cum mă înregistrez și cum plătesc

Politica de confidențialitate

Politica de utilizare Cookies

Termeni și condiții

Disclaimer


Podcast Gratuit

BRAIN FOOD ©

BOOK ESPRESSO ©

COUCH TALKS ©

M.A. TALKS ©

M.A. LIVE ©

MIND SNACKS ©