Importanța reglării emoționale în situații dificile cu Irina Costea

Ai trăit vreodată o deturnare emoțională? Un moment în care ai simțit că tensiunea crește, ai simțit căldură în corp și te-ai înroșit? Sau momente în care ai simțit o frică atât de puternică încât, în contrast, ai simțit că ai înghețat și nu te-ai mai putut mișca?În situații dificile, pentru a ne crește șansele să acționăm eficient și să ne revenim cât mai rapid, e important să avem la îndemână strategii de reglare emoțională, atât pe moment, cât și pe termen mediu și lung. Care sunt cele mai importante dintre acestea și cum le putem folosi zilnic aflăm în episodul de astăzi cu Irina Costea, Neuromindfulness & Transformational Coach.

Despre dopamină - între motivație, satisfacție și dependență

Numit și neurochimicalul motivației, dopamina este pe buzele noastre, ale tuturor, de fiecare dată când facem ceva care ne aduce satisfacție sau ne dă energie și motivație să continuăm. De unde ne luăm dopamina? Din ciocolată? Din vicii? Ce ziceți de niște dușuri reci? Vorbim astăzi despre rolul dopaminei în viața noastră, dar și despre ce fel de activități și de mindset ne ajută să păstrăm nivelul acestui neuromodulator ridicat, fără intervenții artificiale. Resurse:1. The Molecule of More, Daniel Lieberman, Paleoantropolog, carte 20182. Human Psychological Responses of Immersion into Water of Different Temperatures, articol, 2000 - https://link.springer.com/article/10.1007/s0042100500653. Time Perception & Entertainment by Dopamine, Serotonine and Hormones, The Huberman Lab Podcast, Andrew Huberman, cercetător, podcast, 2021 - https://www.youtube.com/watch?v=8IWDAqodDas&t=2s4. Can't Hurt Me, David Goggins, sportiv de performanță, carte, 2018

Principii pentru o căsnicie fericită

Relațiile sunt unul dintre cele mai importante elemente pentru bunăstarea noastră, și în același timp unul dintre cele mai complexe și solicitante lucruri pe care trebuie să le gestionăm. Cum arată o relație de cuplu fericită? Cum asigurăm un echilibru între bunăstarea noastră și cea a partenerului? Mai ales, cum trecem testul timpului și cum transformăm o relație de cuplu într-un parteneriat pentru întreaga viață? Vorbim în acest Brain Food cu Dorin și Dana, doi dintre colegii noștri care au reușit să dezvolte o astfel de relație și plecăm de la viața lor de cuplu ca studiu de caz pentru a descoperi învățămintele pe care le-au acumulat ei și a ne îmbogăți propria viață de cuplu. Resurse: 1. 7 Principles for Making Marriage Work, John Gottman, psiholog, Nan Silver, autor, 1999, carte

Sezonul 3, Episodul 4 - Care sunt cele patru motivații fundamentale pe care le avem în comun cu toate mamiferele

Cu toții am experimentat zile în care ne simțim capabili să mutam munții din loc, dar și zile în care nu simțim că ne motivează nimic. Cum ne gestionăm responsabilitățile la locul de muncă astfel încât să nu ne demotivăm și cum reușim, în acest proces, să îi ținem motivați și pe cei din jur? Cum relaționăm cu oamenii apropiați nouă care și-au pierdut motivația și ce putem face pentru a îi ajuta să o recapete? În episodul de astăzi aflăm care sunt factorii principali care ne motivează nu doar pe noi, ci pe toate mamiferele, dar și ce este motivația pentru creierul nostru și cum o particularizăm în funcție de experiența de viață, pentru a ne crește nivelul de motivație atât nouă, cât și celor din jur.SURSE:1. Wildhood - Barbara Natterson-Horowitz, 20192. Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us - Daniel H. Pink, 20093. Primed to Perform: How to Build the Highest Performing Cultures Through the Science of Total Motivation - Lindsay McGregor,20154. The Culture Code: The Secrets of Highly Successful Groups - Daniel Coyle, 20175. Self-determination theory - Richard Ryan, 2000

Cum funcționează sistemele decizionale în conflict

Vorbim adesea despre Călăreț și Elefant. Despre cum îl ținem pe unul relaxat pentru a evita deturnările emoționale și despre cum îl ajutăm pe celălalt să fie cât mai mult prezent și în control. Cum arată, însă, cele două sisteme decizionale în conflict? Cum se desfășoară cearta cu partenerul de cuplu atunci când Călărețul a pierdut cu totul controlul și ce efecte poate avea o astfel de experiență asupra relației. Cum facem ca următoarea dată când ne aflăm într-o situație similară să o evităm și ce metode putem folosi? Vorbim în acest Brain Food despre cum ne-am folosit fiecare dintre noi de buna înțelegere a celor două sisteme decizionale în situații conflictuale dar și despre ce am învățat să facem mai bine.  

Sezonul 6, Episodul 7 - Practica recunoștinței, beneficiu pentru o viață mai fericită

Când te trezești dimineața, care e ritualul tău? Simți adesea, la început de zi, în momentele de liniște sau de conectare cu cineva apropiat, că ești recunoscător pentru acel moment sau pentru acea persoană?Cercetarea confirmă că practicarea zilnică a recunoștinței duce la o perspectivă mai optimistă asupra vieții, comportamente prosociale și chiar și la o mai bună stare de sănătate sau calitate a somnului. Așadar, în episodul de astăzi, cu recunoștință pentru voi toți cei care ne ascultați, vom vorbi despre… recunoștință.Resurse:1. Counting Blessings Versus Burdens: An experimental investigation of gratitude and subjective well being in daily life, Journal of Personality and Social Psychology, studiu, 20032. Effects of gratitude meditation on neural network functional connectivity and brain-heart coupling, articol, 2017 - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5506019/Time Stamps:0:00 - Intro02:42 - Cum definim recunostina?04:45 - La ce ajuta practica zilnica a recunostintei?07:00 - Exemplu personal09:50 - Dezvoltare subiect13:25 - Exemplu profesional20:27 - Ce poate bloca recunostina?25:40 - Dezvoltare subiect28:00- Tips & Tricks

Legături Pierdute, Johann Hari

Depresia și anxietatea sunt condiții din ce în ce mai prezente în viața noastră de zi cu zi. Așa de prezente, că au devenit fenomene sociale. Ne afectează pe mulți dintre noi, iar dacă nu suferim noi înșine, e probabil că oameni importanți pentru noi trec prin aceste experiențe. De foarte mult ori, trăirile ne confruntă cu neputința în a ne ajuta sau a îi ajuta pe cei de lângă noi.Cu toate acestea, o perioadă foarte lungă de timp am stigmatizat sau ignorat depresia și anxietatea sau le-am pus pe seama dezechilibrelor hormonale și le-am tratat medicamentos. În cartea sa, Lost Connection, Johann Hari își propune să schimbe retorica și să aducă atenția cititorilor cauzele mai puțin explorate pentru depresie și anxietate. Așadar, în acest Book Espresso, vrem să vă ilustrăm câteva dintre ideile principale din cartea lui Hari, în speranța că acestea vor ajuta să priviți cu alți ochi întâlnirile cu stările de anxietate sau cu depresia.

Sezonul 6, Episodul 5 - Anxietatea - semnalul de alarmă al psihicului

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți încărcat mental și agitat fizic, chiar și în momente de pauză sau relaxare? Sau să simți că, deși nu observi niciun pericol în zonă, parcă nu poți să te liniștești și trăiești alertă și vigilență permanente? Am discutat într-un episod trecut despre frică și diferența dintre ea și anxietate. Unde se termină, așadar, frica, și unde începe anxietatea? Ce rol are anxietatea și de ce o trăim dar, mai ales, cum o putem înțelege și gestiona?  Vorbim în acest episod cu Alexandra Irod despre anxietate, cum se simte și de ce și deschidem ușile către drumul spre vindecare.0:00 - Intro02:00 - Cum definim anxietatea?05:20 - Dezvoltare subiect07:25 - Ce se intampla in creier cand traim frica si anxietate?09:23 - Dezvoltare subiect14:13 - Exemplu personal15:15 - Dezvoltare subiect17:18 - Exemple de experiente traumatice intrauterine18:55 - Raspuns adaptativ la experiente adverse21:00 - Dezvoltare subiect24:15 - Exemplu personal28:20 - Cele mai frecvente simptome ale anxietatii29:20 - Exemplu personal31:28 - Exemplu personal32:52 - Flashbackul emotional35:05 - Alte forme de a vindeca anxietatea40:30 - Tips & Tricks


Cum mă înregistrez și cum plătesc

Politica de confidențialitate

Politica de utilizare Cookies

Termeni și condiții

Disclaimer


Podcast Gratuit

BRAIN FOOD ©

BOOK ESPRESSO ©

COUCH TALKS ©

M.A. TALKS ©

M.A. LIVE ©

MIND SNACKS ©