Sezonul 7, 01 - Cum aplicăm gândirea critică în conflicte

Te-ai confruntat, în anii de pandemie, cu discuții cu prieteni apropiați sau membri ai familiei, în care, inevitabil, ați ajuns la conflict din cauza credințelor legate de vaccin sau de existența virusului?Ai avut vreodată un conflict cu o persoană din viața ta pe subiecte precum apartenență politică sau religioasă?Subiectele în legătură cu care am dezvoltat credințe și afinități emoționale puternice au tendința să ne aducă în situații de conflict. Ce putem face, însă, pentru a transforma conflictul într-o oportunitate de învățare și conexiune și ce rol joacă gândirea critică în acest demers?Vorbim astăzi împreună cu Radu Atanasiu, profesor de gândire critică la Bucharest International School of Management și învățăm despre cum folosim gândirea critică acasă și la birou, pentru a purta cât mai multe discuții dificile ca de la călăreț la călăreț.

When Men Behave Badly, David Buss

Ți s-a întâmplat vreodată să observi că alegi un tipar constant în partenerii de cuplu sau în oamenii de care te simți atras? Te-ai întrebat de ce și, mai ales, câți alți oameni trăiesc o experiență similară sau dacă preferințele tale sunt unice?În BE-ul de astăzi explorăm câteva dintre descoperirile psihologului David Buss, unul dintre părinții psihologiei evoluționiste și autorul When Men Behave Badly, legate de ce găsim universal atrăgător unii la ceilalți, atât pentru relații de lungă durată, cât și pentru cele trecătoare.

The Millionaire Next Door, Thomas J. Stanley

În afară de contul din bancă, ce face un milionar să fie milionar? Există trăsături comune ale celor care reușesc să obțină un astfel de statut financiar sau milionarii nu au nimic în comun?Discutăm în acest Book Espresso despre câteva dintre cele mai importante idei din cartea The Millionaire Next Door, în care autorii Thomas Stanley și William Danko au studiat milionarii din Statele Unite, cu obiectivul de a afla ce fel de trăsături sau mentalități îi leagă pe aceștia și ce îi diferențiază de restul populației.

Reflecții despre situații de criză, Special - Reflecții despre zilele pe care le trăim

Mai mulți dintre voi ne-ați scris și ne-ați întrebat zilele astea dacă avem vreo recomandare sau vreo resursă pentru trăirile pe care le experimentăm cu toții în această perioadă. Și noi am reflectat mult, și noi suntem încercați de tot felul de stări, așa că împărtășim cu voi gândurile noastre și sperăm să vă fie de folos - nu in calitate de experți, ci de oameni și de tovarăși de drum în momentele astea pe care speram să nu le trăim niciodată.Suntem într-un moment definit de frică, de incertitudine și de neliniște. E un moment în care ne sunt apăsate toate butoanele sensibile și ne sunt puse la încercare toate mecanismele defensive.  E natural să simțim un amalgam de emoții, de la furie sau tristețe, la frică sau anxietate. Și trăim asta împreună.Aseară, Paul a înregistrat câteva gânduri și reflecții despre momentele prin care trecem și ne-am gândit că poate vor prinde bine și vor mai aduce puțină liniște sau claritate.  Materialul de mai jos nu își propune să vă învețe lucruri noi, ci să ne sprijinim pe lucruri pe care poate le știți deja, dar într-o formă coerentă și relevantă pentru zilele pe care le trăim acum.E o perioadă în care, mai mult decât oricând, e important să ne păstrăm discernământul, omenia, compasiunea și să înțelegem că sprijinul reciproc este cea mai bună armă pe care binele o are în fața nebuniei.Resurse extra: Mind Architect Podcast, Sezonul 3, Episodul 4 - Despre Motivație Mind Architect Podcast, Sezonul 1, Episodul 8 - SCARF Mind Architect Podcast, Sezonul 4, Episodul 8 - Neurobiologia Stresului  Mind Architect Podcast, Sezonul 4, Episodul 7 - Empatie și Compasiune Mind Architect Premium, Brain Food Neurobiologia Stresului Mind Architect Premium, Brain Food Strategii de Creștere a Rezilienței

Reflecții despre situații de criză, 2 - Cum putem folosi modelul SCARF în a ne gestiona mai bine în perioade de stres precum trăim în aceste zile

După ce am împărtășit cu voi zilele trecute primele noastre gânduri legate de perioada pe care o trăim, ne-am gândit că e util să intrăm mai în detaliu pentru a ne ajuta să traversăm această perioadă mai ușor.În materialul curent ne sprijinim de modelul SCARF pentru a decodifica ce trăim în aceste zile și ce butoane emoționale ne sunt apăsate negativ. Totodată, Paul împărtășește câteva gânduri despre cum ne putem folosi ce aceste butoane să ne reglăm emoțional, să fim mai lucizi, mai prezenți și cu mai multă compasiune pentru cei care au nevoie în perioada aceasta. Dacă aceste materiale vă sunt utile și vă doriți să continuăm să le postăm, vă rugăm să ne spuneți. În contrast, dacă nu le găsiți folositoare, ne ajută să ne spuneți ce altceva simțiți că v-ar ajuta mai mult. 

De ce contează și cum învățăm la școală, nu doar ce învățăm

Am discutat anterior despre memorie și arhitectura acesteia. Ce rol are, însă, aceasta în procesele noastre de învățare acasă și la școală, dincolo de memorarea teoremelor la matematică sau a anilor de domnie la istorie? Aflăm în acest Brain Food că memoria implicită este mai importantă decât am crede pe băncile școlii și că, dincolo de materia din programa școlară, în mintea celor mici se mai instalează și asocieri si obiceiuri pe care le iau, apoi, cu ei în viața adultă. Așadar, discuția de astăzi este despre cum putem încerca să cultivăm încredere în loc de frică de eșec, sau bucuria de a colabora în loc de competitivitate toxica și nevoia de a fi mereu mai bun decât colegul. Surse:1. Memory and the Human Lifespan, Steve Joordens, Doctor în psihologie, carte 2011

Sezonul 5, Episodul 6 - Ce pierdem când învățăm pe de rost tabelul lui Mendeleev

Baltagul, Miorița și Ion. Sau poate Mircea cel Bătrân, înălțimea vârfului Moldoveanu și Teorema lui Thales. Cu toții avem o serie de amintiri despre lecturile sau temele obligatorii timp de generații pe care le-am învățat la școală. Am învățat pe de rost rezumate de cărți, dar și tabelul lui Mendeleev. Ce am învățat, însă, despre cum am învățat? Câți dintre noi au fost pedepsiți dacă au răspuns la o întrebare fără să ridice mâna sau i-au suflat colegului în timpul unui test? Câtor elevi le-au fost anulate complet rezultatele dacă ele nu au fost egale cu 10? Câți am fost comparați cu performanțele celorlalți colegi?Toate acestea au contribuit la adulții de astăzi - cei care nu fac nimic bine dacă nu fac totul perfect sau care ar prefera să moară capra vecinului dacă ar avea de ales. Cei care evită să exprime emoții sau nevoi, pentru că anterior, răspunsul la exprimarea acestora a fost pedeapsă sau ignorare. În acest episod vorbim despre cum am ajuns aici și despre ce pierdem când învățăm pe de rost tabelul lui Mendeleev, fără să ne dăm seama ce linii de cod se întipăresc inconștient în memoria Elefantului fiecărora dintre noi și cum ne vor afecta acestea pentru tot restul vieții.SURSE:1. Memory and the Human Lifespan - Steve Joordens, 2011

Între Sezoane, Episod Special 2 - Ce facem cu banii de la saltea și cu ce instrumente financiare economisim eficient (partea a doua)

Ai reușit să construiești un cont de economii, dar acesta pare că nu te ajută deloc să înmulțești suma, ba din contră? Ți-ai pus toate economiile într-un depozit pentru că nu ai știut ce să faci cu banii și în ce să îi investești?  După ce sezonul trecut am inițiat discuția despre finanțe personale, economii și am aflat cum stă societatea românească la capitolul educație financiară, îi avem din nou invitați pe Corina Stoica și pe Dan Popovici, doi specialiști care ni se alătură și în acest episod în misiunea de a desluși cele mai bune metode de a ne gestiona banii pentru a ne transforma economiile în investiții.  Discutăm despre cele mai sigure instrumente de investiții, dar și despre cele mai riscante și facem o simulare practică pentru a afla cum poate arăta contul nostru dacă începem să investim acum. 


Cum mă înregistrez și cum plătesc

Politica de confidențialitate

Politica de utilizare Cookies

Termeni și condiții

Disclaimer


Podcast Gratuit

BRAIN FOOD ©

BOOK ESPRESSO ©

COUCH TALKS ©

M.A. TALKS ©

M.A. LIVE ©

MIND SNACKS ©