TOATE SEZOANELE
SEZONUL 1
SEZONUL 2
SEZONUL 3
SEZONUL 4
SEZONUL 5
SEZONUL 6
REFLECȚII DESPRE SITUAȚII DE CRIZĂ

Reflecții despre situații de criză, 2 - Cum putem folosi modelul SCARF în a ne gestiona mai bine în perioade de stres precum trăim în aceste zile

După ce am împărtășit cu voi zilele trecute primele noastre gânduri legate de perioada pe care o trăim, ne-am gândit că e util să intrăm mai în detaliu pentru a ne ajuta să traversăm această perioadă mai ușor.În materialul curent ne sprijinim de modelul SCARF pentru a decodifica ce trăim în aceste zile și ce butoane emoționale ne sunt apăsate negativ. Totodată, Paul împărtășește câteva gânduri despre cum ne putem folosi ce aceste butoane să ne reglăm emoțional, să fim mai lucizi, mai prezenți și cu mai multă compasiune pentru cei care au nevoie în perioada aceasta. Dacă aceste materiale vă sunt utile și vă doriți să continuăm să le postăm, vă rugăm să ne spuneți. În contrast, dacă nu le găsiți folositoare, ne ajută să ne spuneți ce altceva simțiți că v-ar ajuta mai mult. 

Reflecții despre situații de criză, Special - Reflecții despre zilele pe care le trăim

Mai mulți dintre voi ne-ați scris și ne-ați întrebat zilele astea dacă avem vreo recomandare sau vreo resursă pentru trăirile pe care le experimentăm cu toții în această perioadă. Și noi am reflectat mult, și noi suntem încercați de tot felul de stări, așa că împărtășim cu voi gândurile noastre și sperăm să vă fie de folos - nu in calitate de experți, ci de oameni și de tovarăși de drum în momentele astea pe care speram să nu le trăim niciodată.Suntem într-un moment definit de frică, de incertitudine și de neliniște. E un moment în care ne sunt apăsate toate butoanele sensibile și ne sunt puse la încercare toate mecanismele defensive.  E natural să simțim un amalgam de emoții, de la furie sau tristețe, la frică sau anxietate. Și trăim asta împreună.Aseară, Paul a înregistrat câteva gânduri și reflecții despre momentele prin care trecem și ne-am gândit că poate vor prinde bine și vor mai aduce puțină liniște sau claritate.  Materialul de mai jos nu își propune să vă învețe lucruri noi, ci să ne sprijinim pe lucruri pe care poate le știți deja, dar într-o formă coerentă și relevantă pentru zilele pe care le trăim acum.E o perioadă în care, mai mult decât oricând, e important să ne păstrăm discernământul, omenia, compasiunea și să înțelegem că sprijinul reciproc este cea mai bună armă pe care binele o are în fața nebuniei.Resurse extra: Mind Architect Podcast, Sezonul 3, Episodul 4 - Despre Motivație Mind Architect Podcast, Sezonul 1, Episodul 8 - SCARF Mind Architect Podcast, Sezonul 4, Episodul 8 - Neurobiologia Stresului  Mind Architect Podcast, Sezonul 4, Episodul 7 - Empatie și Compasiune Mind Architect Premium, Brain Food Neurobiologia Stresului Mind Architect Premium, Brain Food Strategii de Creștere a Rezilienței

Sezonul 6, Special 02 - Care este relația românilor cu emoțiile

Ai avut vreodată dificultăți în a simți o emoție sau ai observat pe cineva drag care trăiește asta? Îți sunt familiare expresiile nu mai plange, nu ai de ce sa fii supărat și nu-ți fie frică?Cum crezi că arată relația noastră cu emoțiile dificile, în România? Spre finalul acestui sezon, vorbim în episodul special de astăzi cu Ioana Ursu, psiholog clinician și psihoterapeut CBT în formare, despre nivelul de alfabetizare emoțională la români.Resurse:1. Emotional Intelligence and the Tendency to Use Dysfunctional Cognitive Schemas, Odette Dimitrescu, Mihaela Negrescu, 2015, articol - https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.056 2. Differences in Empathic Concern and Perspective Across 63 Countries, 2016, articol - https://doi.org/10.1177/0022022116673910 3. Cross-cultural Perspectives on the Role of Empathy During COVID-19. Sustainability, 2021, articol - https://doi.org/10.3390/su13137431 4. Cercetare World Giving Index, studiu, 2021 - https://www.cafonline.org/docs/default-source/about-us-research/cafworldgivingindex2021_report_web2_100621.pdf5. Emotional Intelligence, Daniel Goleman, psiholog și jurnalist științific, carte, 1995Contact Ioana Ursu: https://www.facebook.com/Psiholog-Ioana-Ursu-110867054895013/?ti=as

Sezonul 6, Episodul 08 - De ce merg Aprecierea și Recunoștința mână-n mână

Dacă episodul trecut am vorbit despre recunoștință, astăzi ne concentrăm atenția pe cei din jur și vorbim despre apreciere.De câte ori ai simțit să îi spui cuiva din viața ta, fie acasă, fie la birou, cât de multă apreciere simți pentru acea persoană? Ca ti-a placut cum a gandit sau cum s-a purtat intr-o situatie. Dar invers, de câte ori ai primit cuvinte de laudă sau apreciere de la colegi, șefi, prieteni sau parteneri de viață? Cum s-a simțit atunci când ai oferit apreciere, dar și când ai primit-o? In acest episod descoperim neurobiologia si psihologia mobilizate de oferirea si primirea de apreciere si invatam cum un multumesc sincer, poate sa fie combustibil motivational pentru cei din jur.Resurse:1. Counting Blessings Versus Burdens: An experimental investigation of gratitude and subjective well being in daily life, Journal of Personality and Social Psychology, studiu, 20032. Effects of gratitude meditation on neural network functional connectivity and brain-heart coupling, articol, 2017 - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5506019/

Sezonul 6, Episodul 7 - Practica recunoștinței, beneficiu pentru o viață mai fericită

Când te trezești dimineața, care e ritualul tău? Simți adesea, la început de zi, în momentele de liniște sau de conectare cu cineva apropiat, că ești recunoscător pentru acel moment sau pentru acea persoană?Cercetarea confirmă că practicarea zilnică a recunoștinței duce la o perspectivă mai optimistă asupra vieții, comportamente prosociale și chiar și la o mai bună stare de sănătate sau calitate a somnului. Așadar, în episodul de astăzi, cu recunoștință pentru voi toți cei care ne ascultați, vom vorbi despre… recunoștință.Resurse:1. Counting Blessings Versus Burdens: An experimental investigation of gratitude and subjective well being in daily life, Journal of Personality and Social Psychology, studiu, 20032. Effects of gratitude meditation on neural network functional connectivity and brain-heart coupling, articol, 2017 - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5506019/Time Stamps:0:00 - Intro02:42 - Cum definim recunostina?04:45 - La ce ajuta practica zilnica a recunostintei?07:00 - Exemplu personal09:50 - Dezvoltare subiect13:25 - Exemplu profesional20:27 - Ce poate bloca recunostina?25:40 - Dezvoltare subiect28:00- Tips & Tricks

Sezonul 6, Episodul 06 - Cum transformăm furia din forță distructivă în instrument pentru asertivitate

Ți s-a întâmplat vreodată în conflicte, să simți furia în corp, să-ți crească pulsul, să simți că fierbi și că te încordezi, dar să ții totul în tine? Dar să simți că explodezi la cel mai mic declanșator și că nu te poți stăpâni? Nemetabolizată sănătos, furia poate fi o emoție care rănește oamenii la care ținem cel mai mult și rupe sau erodează relații. Pe de altă parte, dacă o reprimăm și nu o eliberăm niciodată, ne simțim epuizați și poate duce chiar la afecțiuni fizice. Așadar, în acest episod descoperim ce este furia, cum am învățat să o trăim și gestionăm în copilărie, dar și ce putem face în viața adultă pentru a reuși să facem din ea aliat și nu inamic.0:00 - Intro02:18 - Ce este furia?04:18 - Furie sanatoasa & nesanatoasa05:00 - Dezvoltare subiect07:28 - Efectele furiei09:50 - Care sunt beneficile cand traim sanatos furia14:00 - Cand invata un copil sa exprime aceasta emotie?15:13 - Dezvoltare subiect18:00 - Cum exprimam furia in functie de experienta traita in familie26:16 - Dezvoltare subiect28:10 - Exemplu personal32:05 - Exemplu personal36:10 - Tips & TricksResurse: 1. Behave, Robert Sapolsky, neurobiolog și autor, 2017, carte 2. When the Body Says No, Gabor Mate, medic, 2003, carte3. Affective Neuroscience, Jaak Panksepp, neurocercetător, 1998, carte


Cum mă înregistrez și cum plătesc

Politica de confidențialitate

Politica de utilizare Cookies

Termeni și condiții

Disclaimer


Podcast Gratuit

BRAIN FOOD ©

BOOK ESPRESSO ©

COUCH TALKS ©

M.A. TALKS ©

M.A. LIVE ©

MIND SNACKS ©