PCM –
PROCESS COMMUNICATION MODEL
Despre PCM
Process
Communication Model este o teorie de personalitate și
comunicare premiată cu aplicabilități în autocunoaștere, dezvoltarea echipelor,
comunicare și relaționare, negociere, vânzări, rezolvarea conflictelor,
coaching și psihoterapie.
De la descoperirea sa în 1976, PCM a fost folosit cu succes la NASA în programul de selecție și
pregătire a echipelor, cât și în pregătirea comunicațională a președinților
americani.
Bill Clinton spunea despre Taibi Khaler (inventatorul
PCM): „Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics
than anyone else in the world.„
Până în prezent, metodologia Process Communication Model are în spate 40 de
ani de cercetare și rafinare, iar validarea sa a fost realizată cu peste
1.000.000 de profile lucrate.
Tematica celor 3 zile de
training în Process Communication Model
ZIUA 1
- Introducere în Process Communication Model: ce
este PCM, cum a apărut, aplicabilitatile și rezultatele modelului
- Setarea așteptărilor: calibrarea cursului (a
studiilor de caz și componentei practice) la nevoile participanților
- Neuroștiința și Sisteme perceptuale: înțelegerea
modelului prin care oamenii își reprezintă mental realitatea și
identificarea celor 6 sisteme perceptuale descoperite de dr. Kahler
(gânduri, opinii, emoții, acțiuni, reacții, reflecții)
- Arhitectura personalității și Tipuri de
personalitate: definirea și înțelegerea celor 6 tipuri de
personalitate care alcătuiesc structura personalității noastre
- Personality Pattern Inventory –
participanții primesc rezultatele chestionarului care indică structura
personalității fiecăruia
ZIUA 2
- Stiluri de management: prezentarea celor 4
stiluri de management cu avantaje și dezavantaje specifice, în relație cu
fiecare Tip de personalitate
- Moduri de comunicare: descrierea celor 4 energii
(cuvinte, ton, gestică, mimică, postură) folosite de oameni in comunicare
și corelarea lor cu Tipurile de personalitate
- Canale de comunicare: calibrarea diferitelor
Moduri de comunicare anterior descrise pentru a avea parte de
comunicare și relaționare eficiente
- Preferințe de mediu: descoperirea mediilor
preferate și a celor lipsite de productivitate pentru fiecare Tip de
personalitate
- Motivație și Nevoi psihologice: descoperirea
celor 8 motivatori psihologici fundamentali și corelarea lor cu
fiecare Tip de personalitate
ZIUA 3
- Fazarea: ințelegerea dinamicii ce guvernează
modificările și evoluția comportamentelor noastre și a Nevoilor
psihologice
- Secvențe de stres / Managementul conflictelor:
înțelegerea celor 3 secvențe de stres specifice fiecărui Tip de
personalitate și descoperirea celor mai eficiente moduri de
a gestiona potențiale conflicte
- Strategii de intervenție: înțelegerea abordărilor
comunicaționale și de management potrivite în funcție de fiecare structură
de personalitate.