PCM – PROCESS COMMUNICATION MODEL
Despre PCM
Process Communication Model este o teorie de personalitate
și comunicare premiată cu aplicabilități în autocunoaștere, dezvoltarea
echipelor, comunicare și relaționare, negociere, vânzări, rezolvarea
conflictelor, coaching și psihoterapie.
De la descoperirea sa în 1976, PCM a fost folosit cu succes la NASA în programul de selecție și
pregătire a echipelor, cât și în pregătirea comunicațională a președinților
americani.
Bill Clinton spunea despre Taibi Khaler (inventatorul
PCM): „Taibi Kahler is a genius. He knows more about personality dynamics
than anyone else in the world.„
Până în prezent, metodologia Process Communication Model
are în spate 40 de ani de cercetare și rafinare, iar validarea sa a fost
realizată cu peste 1.000.000 de profile lucrate.
Tematica celor 3 zile de training în Process Communication
Model
ZIUA 1
- Introducere
în Process Communication Model: ce este PCM, cum a apărut,
aplicabilitatile și rezultatele modelului
- Setarea
așteptărilor: calibrarea cursului (a studiilor de caz și componentei
practice) la nevoile participanților
- Neuroștiința
și Sisteme perceptuale: înțelegerea modelului prin care oamenii își
reprezintă mental realitatea și identificarea celor 6 sisteme perceptuale
descoperite de dr. Kahler (gânduri, opinii, emoții, acțiuni, reacții,
reflecții)
- Arhitectura
personalității și Tipuri de personalitate: definirea și înțelegerea
celor 6 tipuri de personalitate care alcătuiesc structura personalității
noastre
- Personality
Pattern Inventory – participanții primesc rezultatele chestionarului
care indică structura personalității fiecăruia
ZIUA 2
- Stiluri
de management: prezentarea celor 4 stiluri de management cu avantaje și
dezavantaje specifice, în relație cu fiecare Tip de personalitate
- Moduri
de comunicare: descrierea celor 4 energii (cuvinte, ton, gestică, mimică,
postură) folosite de oameni in comunicare și corelarea lor
cu Tipurile de personalitate
- Canale
de comunicare: calibrarea diferitelor Moduri de comunicare anterior
descrise pentru a avea parte de comunicare și relaționare eficiente
- Preferințe
de mediu: descoperirea mediilor preferate și a celor lipsite de
productivitate pentru fiecare Tip de personalitate
- Motivație
și Nevoi psihologice: descoperirea celor 8 motivatori psihologici
fundamentali și corelarea lor cu fiecare Tip de personalitate
ZIUA 3
- Fazarea:
ințelegerea dinamicii ce guvernează modificările și evoluția
comportamentelor noastre și a Nevoilor psihologice
- Secvențe
de stres / Managementul conflictelor: înțelegerea celor 3 secvențe de
stres specifice fiecărui Tip de personalitate și descoperirea celor mai
eficiente moduri de a gestiona potențiale conflicte
- Strategii
de intervenție: înțelegerea abordărilor comunicaționale și de management
potrivite în funcție de fiecare structură de personalitate.